BARVA moči rozhoduje o všem, maso patří do piva a pozor na zelený čaj!

18.04.2013 00:08

 

 

 

BARVA moči rozhoduje o všem, maso patří do piva a pozor na zelený čaj!


Džusy, minerálky, nealkoholické nápoje, pivo, tonika, čaje, káva a další. To vše jsou druhy tekutin, se kterými se nesetkáváme jen v létě, ale po celý rok. Které nápoje bychom měli nejvíce preferovat? A kdy víme, že máme v sobě dostatek tekutin a naopak?

 

Naše tělo je velká vodní továrna!


Voda tvoří až 70% našeho těla a má vliv na téměř každou funkci lidského organismu od regulace teploty, přes distribuci kyslíku do našich buněk, až poodvádzanie metabolického odpadu. Pokud bychom tělo průměrně těžkého muže (cca80kg) vysušili a zbavili úplně vody, vážil by asi jen 20 kg. Pokud je tedy voda odpovědná za tak velké množství vitálních funkcí v našem těle, je vhodné jí věnovat zvýšenou pozornost. Minimálně, dokud se z nácviku správného pitného režimu nestane zautomatizování zvyk.

 

Barva moči rozhoduje o všem.


Pít dostatek tekutin, které se budou zdržovat přímo v našich buňkách a zajišťovat jim správnou funkci, je nejjednodušší krok, jaký můžete udělat směrem k vašemu zdraví i vitalitě. Z tohoto pohledu je barva moči pro vás jednoduchá zpětná vazba. Čím více máte barvu moči světle žlutou až průzračnou, tím lépe pro vás a naopak. Moč tmavě žluté barvy a malého objemu, je znakem dehydratovaného organismu a špatného výběru tekutin. Proto jakékoli další doporučení jsou zbytečné.


Moč rozhoduje o všem, proto vždy na WC sledujte jeho barvu. To platí za všech okolností, zda jste v klidu, v práci, či sportujete nebo cestujete. Pokud se stav dehydratací pravidelně opakuje, nesmíte se divit, pokud vás bolieva hlava, máte migrény, zvýšenou únavu, suchou pokožku, zácpu, záněty, oslabenou imunitu a další problémy. Neváhejte začít s nácvikem správného pitného režimu co nejdříve, protože to chvíli potrvá, dokud si odzkoušel co znamená "dostatek" tekutin. Nebojte se ani zvýšených návštěv na WC, ačkoli to bude ze začátku velmi otravné. Později se vodní metabolismus ustálí a vy už tak často močit nebudete muset.


Základem pitného režimu je čistá voda


Vaše buňky potřebují vodu, všechno ostatní si namíchají samy. Zde by se dalo při vysvětlování i končit, ALE. Zdroje dobré pitné vody jsou dnes značně limitované. Oblíbené jsou vody z plastových lahví, které ani z daleka nejsou ideál. Zajímavé je, že roční obrat společností produkujících vodu v plastových lahvích je zhruba 11 miliard dolarů, protože jde o komoditu, která je dostupná prakticky zdarma (z vodovodu). Je známo, že kolem 40% balených vod je přesně to samé, jako voda z vodovodu.

 

Další stinnou stránkou je fakt, že každou minutu se na světě zahodí zhruba 8000plastových lahví. Na produkci těchto plastových lahví se ročně spotřebuje kolem 200 milionů litrů ropy. A zde přichází ten největší problém. Toxicita. Proto si dávejte velký pozor na plastové lahve, které jsou vystaveny přímému slunečnímu záření. Nikl, etanol, ethylenoxidu, benzen a jiné toxické látky se přímo přes vodu dostávají do vašeho těla a to je problém. Z dlouhodobého hlediska je to pro náš organismus značná toxická zátěž.


Je voda z vodovodu řešení?


Možná ano, ale asi spíše ne. Kvalita vody z vodovodu se liší od regionu a někdy dokonce i od městské části. Problémové složky jsou chlór, flór a další relativně dost toxické látky (tak například flór se ve zvýšeném množství používá i na otravu pro potkany). Velmi dobře uděláte, pokud si koupíte na konzumaci čisté vody aspoň jednoduchý filtr. Nejideálnější je situace, pokud si můžete pořídit filtr na do úpravu vody.


Donedávna byla nejlepší reverzní osmóza, dnes to je pravděpodobně technologie uhlíkové filtrace, která dokáže ničit i mikroorganismy. Je pravda, že počáteční investice do takového zřízení je mimořádně vysoká, ale z dlouhodobého hlediska je toto ekonomicky i zdravotně nejvýhodnější řešení.


A co další nápoje, které jsou na trhu?


Podívejme se spolu, které by mohly být přijatelné a které nepřijatelné. V žádném případě nepijte sladké limonády, kolové nápoje, energetické nápoje a ve velkém objemu tvrdý alkohol. Konzumace těchto nápojů by měla být spojena s velkou výjimkou,

 

například svátkům (nebo také ne). Ovocné džusy a mléko jsou

procesem pasterizace (a dalších procesů) značně biologicky znehodnocené a proto jsou pro naše zdraví nepodstatné. V některých individuálních případech (např. krevní skupina, zdravotní problémy) mohou být částečně i zdravotní zátěží.

Zázračná vlastnost piva


Alkoholické nápoje jako pivo a víno jsou v malém množství prospěšné, ačkoliv pivo je nejzdravější tehdy, pokud v něm Marina maso (PAC). Například v takovém steaku marinovaného v pivu, se dramaticky snižuje level chemikálií, které se do něj dostaly průmyslovou výrobou masa (steroidy, antibiotika, jiné látky). Tyto chemikálie mohou způsobovat rakovinu. Pivo je více účinné než víno a maso marinované v pivu i lepší chutí. Pokud je maso v pivu marinované více než 6 hodin, snižuje zároveň i množství nebezpečných heterocyklických aminokyselin (has), které přirozeně vznikají při pečení nebo grilování masa. Ve srovnání s masem, které v pivu marinované nebylo, to může být až o 90%.

 

 

Čaje jako součást pitného režimu

 


Čaje jsou vhodné, ale pozor na čas louhování. Držte se vždy doporučených hodnot. Například takový zelený čaj vás může značně dehydratovat, pokud ho budete louhovat déle, než 4 minuty. Tak se z něj stane diuretický nápoj, který vám sice "vybělí" barvu moči, ale vaše buňky zbaví drahocenné tekutiny. To je spojeno z výše uvedenými komplikacemi (bolesti hlavy, zácpa, snížená činnost mozku, ztráta energie a jiné), pokud se to děje příliš často. Podobně diureticky, jako některé čaje, se chovají i minerální vody se zvýšeným obsahem minerálů. Podezřele časná potřeba na močení je znakem špatné volby nápoje. To ne ideální stav, proto buďte pozorný ke svému tělu a pamatujte jak na vás nápoje účinkují. Je to důležité a stačí když se to naučí teď a budete pak používat už na celý život.

 


Je káva zdraví škodlivá nebo ne?


Mnoho lidí trápí otázka, zda je káva škodlivá pro jejich zdraví nebo ne. Ve skutečnosti káva (resp. kofein) nemá negativní účinky na organismus, právě naopak. Problém spočívá ve způsobu pěstování kávového zrna, při kterém se používají chemické pesticidy a ve vodě z vodovodního kohoutku, kterou napustíte do rychlovarné konvice, která mj. může být plná vodního kamene. Tato voda a vodní kámen se dostávají do vaší kávy. A to jsme ještě nezmínili oblíbené ingredience jako cukr a mléko.

 

Nejhorší uděláte, pokud budete pít kávu jako první hned po probuzení. Pokud potřebujete vypít něco teplého, co vás zároveň probere, vypijte raději krátce louhování zelený čaj s citronem. Nebo pokud toužíte po extrémech, dejte si studenou sprchu a uvidíte, že káva je oproti tomu velmi slabý "odvar". Káva ráno na lačný žaludek je to nejhorší a dokonce si můžete poškodit i své zdraví. Ráno organismus potřebuje co nejvíce tekutin, aby se metabolismus rozběhl a jeho "pícka" mohla začít péct "koláče" zdraví. Nejen, že se odvodňují, protože káva je diuretická, ale si zároveň podrážděte žaludeční sliznici a dále si můžete (ačkoli nemusíte) způsobit zácpu. To z dlouhodobé perspektivy vytváří prostor pro vážné zdravotní problémy s trávicím traktem a imunitou, jejíž centrum sídlí z 80-ti% zejména v trávicím traktu.


Káva nemá místo ve vašem denním režimu ještě v jednu dobu a to hned po jídle. Káva urychluje vyprazdňování obsahu žaludku, čímž nastává nedokonalé strávení zkonzumovaného jídla. I to je další problém. Také vám kávu nedoporučujeme ani po pohybové aktivitě.

 

Na závěr - pozor na led v nápojích


Z jedné studie, která byla realizována v pěti fast food restauracích se zjistilo, že led z nápojů má v 70-ti% více škodlivých bakterií, jako voda ze záchodu (přímo z mísy). Kromě toho bylo zjištěno, že 60% těchto restauraci byly pozitivní testovány na bakterii E. coli, což může způsobovat další závažné zdravotní problémy. V tomto směru ani malé množství obsahu jakýchkoliv bakterií není přijatelné. Přejeme vám zdraví, plné správných tekutin.